Inspiration til Grøn Skole-arbejdet i grundskolen

Flere hundrede grundskoler er del af Grøn Skole-programmet, og alle steder bliver det lavet kreative og udviklende grønne indsatser. Som inspiration har vi samlet en række eksempler til jer.
børn undersøger farver i naturen

Nedenfor finder i konkrete eksempler på aktiviteter og undervisningsforløb som andre Grønne Skoler, som I kan lade jer inspirere af.

Har I lavet et fedt forløb, som I tænker andre kan få glæde af, så send os endelig en mail på groentflag@friluftsraadet.dk.

Muleposer af flag_Skolen på Nyelandsvej_Grøn By temauge
Gør skolens temauge grøn og sæt fokus på grønne aktiviteter på tværs af hele skolen. Læs, hvordan Skolen på Nyelandsvej har gjort og få inspiration til jeres næste temauge.
Plantekasser på Kirke Hyllinge Skole
Byg plantekasser på jeres skole, som I kan bruge til at dyrke urter og grøntsager i. Læs, hvordan de på Kirke Hyllinge Skole har bygget deres egne kasser og brugt dem i undervisningen.