Big Bang konferencen

Tak, fordi du kiggede forbi Friluftsrådets messestand på Big Bang konferencen. Her linker vi til det materiale, som du kunne se på standen.

Inspiration fra spor 5: Naturfag i naturen og spor 6: Bæredygtighed i undervisningen

lære om natur og miljø
Grøn Skole er Danmarks største undervisningsprogram indenfor bæredygtighed, miljø, natur og friluftsliv. Vær med i vores grønne netværk sammen med en masse andre skoler. Sammen gør vi en forskel.
De syv trin i Grøn Skole
Grøn Skole-programmet guider jer trin for trin til en bæredygtig udvikling af skolen og til at modtage Det Grønne Flag.
Kort over Grønne Skoler
På kortet kan du se de skoler, som er med i Grøn Skole-programmet. Vælg skoletype og skoleår.
TagTomat_Kongens_Koekkenhave_Kristine-Kiilerich
Dyrk jeres egne krydderurter, grøntsager eller blomster. Få økologiske frø af god kvalitet til jeres havesæson i 2024. Tilbud gælder kun for medlemmer af Grøn Skole-programmet.
Humlebi
Gør jeres skolegård grøn og øg biodiversiteten. Vi har samlet en masse tips og information om, hvordan I kan give biodiversiteten og de vilde arter en håndsrækning på jeres skole.
Skolehave børn planter
Skolehaven er ikke kun noget der hører sommeren til. Der er masser af måder, skolehaven kan inddrages i undervisningen hele året rundt. Find masser af inspiration til helårsskolehaven her på siden.
Her ser du kommuner, der betaler for jeres deltagelse i Grøn Skole-undervisningsprogram.
19Nov2024
Sæt kryds i kalenderen i uge 47 til Verdenstimen. Masser af inspiration til alle fag og klassetrin, både i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Kom med, når vi fejrer undervisning i Verdensmål og den bæredygtige omstilling.
Muleposer af flag_Skolen på Nyelandsvej_Grøn By temauge
Gør skolens temauge grøn og sæt fokus på grønne aktiviteter på tværs af hele skolen. Læs, hvordan Skolen på Nyelandsvej har gjort og få inspiration til jeres næste temauge.
Plastikstykker
Temadagen inspirerer dig til at inddrage plastik og cirkulær ressourcekredsløb i din undervisning. Du lærer også om, hvad der skal til for at bygge et cirkulært plastiklaboratorium på din egen skole.